Kök ucu rezeksiyonu kanal tedavisinin yetersiz olduğu durumlarda hekimler tarafından çok sık uygulanan cerrahi bir uygulamadır. Kök ucu ameliyatının diğer bir adı da kök ucu rezeksiyonudur. Kök ucu rezeksiyonu, kökün uç kısmında meydana gelen iltihaplı dişlerin ameliyat ile müdahale edilmesi, bu bölgelerde yer alan patolojik problemlerin arındırılması işlemidir. Aynı zamanda kök kanallarının bakterilerden temizlenerek dondurulmasıdır. Diş kökünde apse varsa dişi çekmek sorunu çözmez. Önce kanal tedavisi yapılması gerekir. Kanal tedavisi yeterli olmazsa kök ucu rezeksiyonu uygulanır. Kanal tedavisi yapıldıktan sonra ağrıların şiddetlenmesi ya da ağrıların kesintisiz devam etmesi durumunda vakit kaybetmeden hekiminize başvurmanız gerekir. Ağzınızdaki tüm dişleri uygulanabilen bir tedavidir.

Kök Ucu Ameliyatı (Kök Ucu Rezeksiyonu) Operasyonu Nasıl Yapılır?

Kök ucu ameliyatı lokal anestezi kullanılarak yapılır ve yaklaşık 30-40 dakika sürer. Diş çekimi ya da bir diş dolgusu tedavisi nasıl uygulanıyorsa bu operasyon da aynı şekilde uygulanır. Diş kökünün yani apsenin bulunduğu bölgede çene kemiği üzerinden bir pencere açılır. Bu pencereden kökün ucundaki apse temizlenir. Bir dişin kök ucundaki iltihaptan komşu dişlerde etkilenmişse komşu dişleri de kapsayacak şekilde kanal tedavisi ve kök ucu ameliyatı yapılması gerekebilir. Kist boşaltıldığında büyük bir boşluk oluştuysa boşluk yumuşak doku dikişler yardımı ile kapatılır. Böylece kök ucu rezeksiyonu işlemi sona erer. Ameliyattan 7 gün sonra dikişlerin alınması gerekir. Dikişlerin alınması ile bölgenin tamamen iyileştiği anlaşılır.

Kök Ucu Ameliyatı Hangi Durumlarda Uygulanır?

Daha önce kanal tedavisi gören ve tedavi sonuçları olumlu olmayan hastalarda kök ucu ameliyatı uygulanır. Diş kökü, dışarıdan gelen herhangi bir fiziksel darbe ile çene kemiği içerisinde kırılmış ya da sıkışmışsa bu tedavi yapılır. Kanal tedavisine engel olan herhangi bir şekilsel ya da yapısal doku gibi etkenler olduğunda kök ucu ameliyatı yapılabilir.

Kök Ucu Rezeksiyonu Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekilen Noktalar Nelerdir?

Kök ucu rezeksiyonu sonrasında kanamayı önlemek amacıyla bölgeye yerleştirilen tamponu yaklaşık yarım saat çıkarmayın. Anestezinin etkisi geçene kadar yemek yememelisiniz. Bir iki saat sıcak içecek ya da yiyeceklerden uzak durmalısınız. Bölgede şişlik meydana geldiyse 10 dakikada bir buz uygulaması yapmalısınız. Dikişler alınana kadar tedavi uygulanan bölgeye baskı yapmaktan kaçınmalısınız.

Kanal tedavisi hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz, whatsapp destek hattımız üzerinden veya telefonla bize ulaşabilir, kök kanal tedavisi yazımızı okuyabilirsiniz.